De juiste aanpak bij zoekmachine optimalisatie

Om goed te scoren in zoekmachines zoals Google is zoekmachine optimalisatie essentieel. Nu zijn er diverse mogelijkheden om uw website te gaan optimaliseren maar welke mogelijkheid u ook kiest een juiste aanpak is altijd van groot belang. Wij gaan u in dit artikel meer vertellen over deze aanpak en hoe u moet gaan starten. Het belangrijkste is dat u weet waar uw klanten naar op zoek zijn. De klant is immers koning en u wilt gaan bieden waar deze naar op zoek is.

Laten we eens een voorbeeld geven. Stel een garagehouders die dealer is van BMW uit Amsterdam wil beter gevonden worden. Nu kan deze kijken naar een zoekwoord wat een hoog zoekvolume met zich meebrengt. De term ‘auto kopen‘ is dan een mogelijkheid. Hier wordt maandelijks binnen Nederland ruim 33.000 keer op gezocht en als ook maar één procent van deze mensen een auto koopt dan zal de garagehouder binnen enkele jaren kunnen gaan rentenieren op een zonnig eiland. Toch werkt het niet op deze manier en dit heeft met meerdere zaken te maken.

Kies de zoektermen die bij uw bedrijf of website passen

Dat er veel wordt gezocht op de term ‘auto kopen‘ dat staat vast maar daar heeft deze garagehouder weinig aan. Deze is immers dealer van BMW en wil dus ook consumenten bereiken die op zoek zijn naar een auto van dit merk. De garagehouder zou er dus voor kunnen kiezen om zich te gaan richten op ‘BMW kopen‘. Kijken we dan naar het maandelijks aantal zoekopdrachten dan zien we dat dit drastisch is gedaald naar 590. Ook hier zullen dan nog mensen bijzitten die niet geïnteresseerd zijn in de website van deze garagehouder. Het aantal zoekopdrachten is namelijk in geheel Nederland en aangezien de garage in Amsterdam gevestigd is zullen maar weinig mensen uit Groningen of Venlo interesse hebben om daadwerkelijk naar Amsterdam af te reizen om een auto te gaan kopen. Kijken we naar het aantal mensen rondom Amsterdam wat zoekt op de term ‘BMW kopen‘ dan zijn dit er 90. Weer een stuk minder dus maar wel potentiële klanten.

Kijk goed naar uw concurrentie

Het is belangrijk om gaat naar uw concurrentie te kijken. Als we kijken naar de term ‘BMW kopen‘ dan zien we dat er een hevige concurrentie op dit zoekwoord is. Nu is het niet onmogelijk om hier goed op te gaan ranken maar het kan goed zijn om verder te denken dan de voor de hand liggende zoektermen. Zo zou deze garagehouder bijvoorbeeld een onderscheid kunnen maken op het model.

Het nieuwe model, de BMW i3 daar wordt in de regio rondom Amsterdam namelijk 2.900 keer op gezocht en er is ook nog eens weinig concurrentie. Kiest de garagehouder ervoor om hierop beter gevonden te worden dan kunnen er ineens bijna drieduizend potentiële klanten aangesproken worden.

Zoekmachine optimalisatie stopt niet bij het beter gevonden worden

Nu is het dus voor deze garagehouder een goede keuze om vindbaar te zijn op het nieuwe model van BMW. Toch stopt het hier niet bij aangezien er ook daadwerkelijk verkopen dienen te worden gerealiseerd. Een speciale landingspagina waar de geïnteresseerde bezoekers op terecht komen is dan ook van harte aan te raden. Wordt de potentiële klant naar de homepagina geleid dan moet deze nog een keer gaan zoeken naar het juiste model en dit kan voor irritatie zorgen, de consument wil immers zo snel mogelijk wil vinden waar deze naar op zoek is. Wordt de klant geleid naar een fraaie landingspagina met alle informatie over de BMW i3 met de voordelen van deze garagehouder dan zal deze sneller geneigd zijn om een echt bezoek te gaan brengen aan de dealer of om contact te gaan opnemen.

De landingspagina is dus erg belangrijk. Deze zou in het geval van de garagehouder kunnen worden gevuld met veel informatie over de auto. Ook is het goed om mensen de mogelijkheid te bieden direct contact te zoeken, denkt u hierbij aan een contactformulier of duidelijke contactgegevens. Mensen die een nieuwe auto zoeken willen een testrit maken dus ook dat zou een prima optie zijn om dit direct te laten regelen via de landingspagina. Het is de bedoeling dat de klant niet om u heen kan en dat deze geïnteresseerd is in de informatie op uw website.

De juiste aanpak is essentieel

We kunnen dus stellen dat de juiste aanpak essentieel is. Wilt u nu ook weten waar u beter op gevonden kunt worden dan kan dit door middel van een zoekwoordenonderzoek. Wij zijn u hierbij graag van dienst. Ook voor advies over zoekmachine optimalisatie kunt u uiteraard contact met ons gaan opnemen. Uw website is een uitstekend middel om uw omzet te verhogen, zorg dat u dit gebruikt.

Getagd met , ,